Instalação para Android

Questions about the LÖVE API, installing LÖVE and other support related questions go here.
Forum rules
Before you make a thread asking for help, read this.
Post Reply
MENØPAUSA
Prole

Instalação para Android

Post by MENØPAUSA »

Olá, sou novo no mundo da programação. Gostaria de saber como eu faço para poder criar jogos no löve pelo Android, sempre que eu abro aparece "no game"
zorg
Party member

Re: Instalação para Android

Post by zorg »

MENØPAUSA wrote: Wed May 27, 2020 5:42 pm Hello, I'm new to the world of programming. I would like to know how I can create games on Android using Android whenever I open it appears "no game"
LÖVE não é um motor de jogo, é uma estrutura; não fornece um ambiente de desenvolvimento integrado (IDE).
Você pode usar um editor de texto ou código para codificar.

LÖVE is not a game engine, it is a framework; it does not give you an integrated development environment (IDE).
You can use a text or code editor to code.
Me and my stuff :3True Neutral Aspirant. Why, yes, i do indeed enjoy sarcastically correcting others when they make the most blatant of spelling mistakes. No bullying or trolling the innocent tho.
FloatingBanana
Prole

Re: Instalação para Android

Post by FloatingBanana »

Crie uma pasta chamada "lovegame" na pasta raíz do seu dispositivo (a primeira pasta que aparece quando você abre o gerenciador de arquivos) e crie um arquivo chamado "main.lua" dentro dela. Abra esse arquivo com um editor de códigos de sua preferência e abra o LÖVE para testar o jogo.

Code: Select all

if anyMistake(self.english) then
    print("Sorry, english is not my first language")
end
Post Reply